APCP - Projekt kontrole onečišćenja u poljoprivredi

ENGLISH HRVATSKI
PROJEKT KONTROLE ONEČIŠĆENJA U POLJOPRIVREDI
   
NOVOSTI
Sastanak tima i 4. Koordinacijski odbor projekta
Sastanak tima i 4. Koordinacijski odbor projekta
Projekt kontrole onečišćenja u poljoprivredi (APCP) zaključio uspješnu godinu

U utorak, 21.12.2010. održan je završni godišnji sastanak tima i u nastavku 4. Koordinacijski odbor projekta. Na sastanku tima predstavljeni su rezultati projekta u protekloj godini te plan aktivnosti za iduće šestomjesečno razdoblje. Iz detaljne analize trenutnog stanja, ukupno i po županijama, može se zaključiti kako su sve komponente projekta u uspješnoj implementaciji. Potrošnja investicijskog fonda projekta trenutno je na 11%, sa očitom tendencijom porasta broja aplikacija u zadnja 3 mjeseca. Usporedno, započela je aktivnost postavljanja piezometarskih bunara čime započinje i analiza vode u okolini investicija.
Program popularizacije "dobre poljoprivredne prakse" postavljen je na čak 700 ha, što je znatno više od predviđenog. To vidimo kao vrlo pozitivan znak kada govorimo o prihvaćanju promjena navika kod proizvođača. Prošle jeseni započeo je program primijenjenih istraživanja sa zagrebačkim i osječkim poljoprivrednim fakultetom što će osvježiti i unaprijediti trenutno poznavanje najboljih tehnika gnojidbe. Dovršena je dvojezična internet stranica www.apcp.hr, distribuirana brošura "Načela dobre poljoprivredne prakse" prema svim proizvođačima te završena izrada raznog edukativnog i promotivnog materijala. Ovim je cilj postići još učinkovitiju  informativnu kampanju koja praktično traje od samog početka projekta.

Posebnu važnost za cijeli tim u idućem periodu ima tzv "nadgradnja", odnosno pokušaj da se maksimalno proširi i oplemeni učinak projekta na nacionalnoj razini. Nakon provedene analize terena te drugog po redu anketiranja proizvođača, definirana su "uska grla" i ključne točke djelovanja projekta u "nadgradnji". One su:

1) INFORMACIJA - sigurnost da svi proizvođači znaju koje su nadolazeće obveze i mogućnosti rješenja,
2) ADMINISTRACIJA - brzina ishođenja potrebne dokumentacije,
3) FINANCIJE - aktivnosti koje su usmjerene prema lokalnim jedinicama vlasti, razvojnim agencijama, konzultantima i proizvođačima, koje imaju za cilj potaknuti korištenje EU sredstava kao najvažnijeg izvora financiranja u idućim godinama.
4) DUGOROČNA ODRŽIVOST - suradnja sa školama i lokalnom zajednicom u popularizaciji "dobre poljoprivredne prakse"

Gore spomenute točke biti će smjer u kome će projektni tim uložiti energiju usporedno uz temeljne aktivnosti koje imaju prioritet.

Koordinacijski odbor održan je u proširenom sastavu, zajedno sa svim članovima tima i vanjskim savjetnicima, sa predsjedanjem ravnatelja uprave, Mr.sc. Miroslava Božića.
U cijelosti je prihvaćena izvještajna podloga pri čemu su pojedini djelatnici projekta imali mogućnost dodatno približiti važne detalje svoga rada.
Posebno je naznačen širok opseg problema sa kojima se susreće grupa proizvođača koja je u pripremi za investicijski fond projekta. Prednjače financijski problemi, ali problem legalizacije objekata i druge administrativne prepreke također su značajne. Ostale komponente projekta odvijaju se bez poteškoća, sa puno dodatnih aktivnosti koje nadilaze osnovne planove. Odbor je završen sa željom da naredna 2011. godina bude barem toliko uspješna kao ova, te da što više proizvođača ima koristi od našeg rada.

Hrvoje Horvat, DVM
Koordinator projekta

 

PREUZIMANJE DOKUMENTACIJE
Kliknite ovdje za stranicu sa svim dokumentima za preuzimanje.
PRETRAŽIVANJE
TRAŽI
COPYRIGHT 2010. ACPC SVA PRAVA PRIDRŽANA